„Chciałem czegoś czystego, nieoczekiwanego i nieoczywistego jeżeli chodzi
o mnie” – mówi Dr. Woo o swojej współpracy z Converse przy nowej, ekskluzywnej kolekcji, której premiera w Polsce zapowiadana jest na luty.

Chociaż ta wypowiedź dotyczy pracy nad modelem Chuck ‘70, to cała idea oscyluje wokół różnorodnych aspektów życia projektanta, związanego zawodowo i prywatnie z Los Angeles.

Dr. Woo zainteresował się sztuką tatuażu będąc nastolatkiem. Był to wyraz buntu przeciwko rodzicom. Jego oryginalny styl, subtelna estetyka i wyrafinowane kompozycje szybko zdobyły uznanie wśród hollywoodzkiej elity. „Body art” nie jest jedynym środkiem jego twórczej ekspresji. Artysta niedawno wyraził chęć rozszerzenia swojej działalności o kreatywne podejście do przedmiotów codziennego użytku. Chce tym samym zaprosić do swojego wyjątkowego, doskonale zaprojektowanego
i pięknego świata jeszcze więcej ludzi.
Na pierwsze efekty nie trzeba było długo czekać. Model Chuck ‘70 został jako pierwszy poddany twórczej energii Dr. Woo. Dlaczego akurat “siedemdziesiątki” wziął na warsztat? Oryginalny Chuck ‘70 powstał w hołdzie dla legendarnych butów Chuck Taylor, przeznaczonych do koszykówki. To model, który towarzyszył artyście przez prawie całe jego życie. „On po prostu
do mnie pasuje” – podkreślał. Identyfikował się z każdą parą, tworząc na nich rysunki i nosząc dotąd, aż się kompletnie zniszczyły. „Chciałem zatrzymać każdą z nich, ale one przemijały, podobnie, jak moja młodość…” – dodaje.

Dr. Woo opowiada dziś historię, którą użytkownik butów może dowolnie zinterpretować. Dla artysty istotne jest bowiem wszystko to, co stanowi
o historii buta, a więc każdy najmniejszy ślad użytkowania, jak plamy, zadrapania czy „naturalna patyna”.

Motyw pająka i muchy zmienia oblicze modelu Chuck ‘70. Unikalna, minimalistyczna estetyka jest tu detalem, który pozwala na indywidualną interpretację, zarówno tę dosłowną, jak i tę konceptualną. Widoczny obraz pająka zjadającego muchę jest tu tylko przenośnią, rodzajem artystycznej wizji Dr. Woo, w którą wprawnie wkomponował swoje logo. Ten motyw nawiązuje do sposobu komunikacji w dzisiejszym świecie.

To co jest istotne i co podkreśla Dr. Woo, to noszenie tych butów do momentu, aż się całkiem zniszczą. Dopiero kiedy zdobienie w postaci wyhaftowanego pająka stanie się przetarte i niewyraźne można będzie powiedzieć, że to but z własną historią. A ty będziesz jej częścią.

Kolekcja Converse x Dr. Woo będzie dostępna w sklepie CL20 (ul. Chmielna 20) w Warszawie już w lutym. W sprzedaży będą dostępne tylko 24 sztuki!

Autorem zdjęć wizerunkowych jest Kenneth Cappello.

Pobierz