„YOUR CONNECTION TO SUCCESS”  – pod tym hasłem firma Jungheinrich zaprezentowała podczas targów LogiMAT 2018 swoje nowości z zakresu logistyki wewnątrzmagazynowej. Stoisko liczące prawie 1000 metrów kwadratowych wprowadzało odwiedzających w świat innowacyjnych rozwiązań, będących odpowiedzią na wyzwania intralogistyki 4.0.

Podczas targów odwiedzający mogli poznać m.in. nowy miniload Jungheinrich typ STC 2B1A oraz wózek wysokiego składowania typ ETV 216i ze zintegrowanym akumulatorem litowo-jonowym.

 ETV 216i jest pierwszym na świecie wózkiem wysokiego składowania, którego konstrukcja jest specjalnie przystosowana do akumulatora litowo-jonowego. Wózek może podnosić ładunki o wadze do 1600 kg na wysokość do 10,7 metra. Innowacyjna budowa pojazdu zapewnia operatorowi ergonomię, wysoki komfort pracy oraz doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach. W porównaniu do konwencjonalnych wózków wysokiego składowania z akumulatorami kwasowo-ołowiowymi, ETV 216i umożliwia osiągnięcie znaczącego wzrostu wydajności w magazynie. Inne korzyści z zastosowania nowej technologii litowo-jonowej to m.in. dłuższa żywotność akumulatora i bezobsługowość. Możliwość szybkiego doładowania wózka zapewnia praktycznie jego stałą gotowość do pracy.

Firma Jungheinrich jest przekonana o niezawodności technologii litowo-jonowej, dlatego swoim klientom udziela 5-letniej gwarancji na akumulatory li-ion.

Nowy miniload STC 2B1A to kolejna premiera Jungheinrich na targach w Stuttgarcie. Urządzenie do składowania niewielkich jednostek ładunkowych zapewnia wysoką wydajność i wpływa na optymalizację procesów w magazynie. Aby to osiągnąć firma Jungheinrich wykorzystała tu trzy nowe patenty: stabilny – mimo lekkiej konstrukcji – maszt, umożliwiający zastosowanie urządzenia w magazynach do 25 m, innowacyjną szynę jezdną oraz zintegrowany system napędowy Omega dla maksymalnego wykorzystania przestrzeni w magazynie. Pojazd osiąga prędkość podnoszenia 6 metrów na sekundę, a dzięki tzw. „SuperCaps” redukuje zapotrzebowanie na energię. „SuperCaps”, czyli bufory energii, przechowują energię uwalnianą podczas procesów hamowania, a następnie podczas przyspieszenia wprowadzają ją z powrotem do układu napędowego.

Pozostałe nowości Jungheinrich przedstawione na LogiMAT to m.in. ciągnik akumulatorowy EZS 7280 z siłą uciągu aż do 28 ton oraz system zdalnego sterowania easyPILOT Follow, dzięki któremu kompletacja pozioma towaru jest teraz łatwiejsza i jeszcze szybsza. Wózek widłowy ECE wyposażony w easyPILOT Follow sam podąża za operatorem oraz zatrzymuje się w pozycji, w której operator może wygodnie odkładać i pobierać towar.

Ciągnik akumulatorowy EZS 7280 i system zdalnego sterowania easyPILOT Follow nominowane są do tegorocznej nagrody IFOY Award.